Fredrik Cederlöf

Bakgrund

Karriären började i IT-kraschens elfte timme med fokus på webbutveckling och visuell design. Efter studier i Webbteknik och Systemvetenskap i Stockholm och Lund startade 2006 en spännande resa på en startup i Malmö under egen regi. 8 intensiva år senare som konsult inom projektledning, analys, strategi, SEO samt affärsutveckling på olika digitala byråer i Stockholm står jag nu redo på egna fötter.

Min fasta övertygelse är att den aktör med bäst förutsättningar att hantera relevant data till konkreta insikter har bäst förutsättningar på marknaden. Utifrån den visionen som grund etablerade jag Creunas analyserbjudande och med det ett mer data -och värdebasetat arbetssätt. Avdelningen växte snabbt från noll till tio anställda inom analys, optimering, visualisering och SEO i Stockholm och Göteborg. (Creuna godkändes hösten 2016 som Google Analytics Certified Partner.)

I rollen som Head of Analytics arbetade jag med digital analys, insiktsarbete, strategi och SEO, men även erbjudandeutveckling inom områden som sociala media, innehållsstrategi samt e-handel och byråns övergripande projektprocess. Rollen innebar även rekrytering, internt förändringsarbete i projektmetoder samt löpande föreläsningar och ett ständigt aktivt säljarbete.

Exempel på tidigare uppdragsgivare: The Absolut Company, Arla, Swedbank, Sveriges Riksdag, ASSA ABLOY, Libresse, Libero, Electrolux, Mondelez, Stockholm Business Region, KPMG, Sony Ericsson, Folkuniversitetet, Apoteksgruppen, Stockholm Stad, Sweco, Sanofi Aventis, Fastighetsbyrån, Verifone, mfl.

Läs mer om Insight Works erbjudande, min tidigare arbetslivserfarenhet och referenser på Linkedin, eller kontakta mig för övriga frågor.